2 stycznia, 2021 Usługi 0

Skuteczne kłamanie jest prawdziwą sztuką i wymaga bardzo dużo wysiłku. Choć uczymy się kłamać już od najmłodszych lat, to większość z nas nie umie tego robić w sposób niezauważalny. Oczywiście jeżeli będziemy mówili o rzeczach nierealnych, to bez względu jak to powiemy, to nikt nam nie uwierzy. Chodzi o kłamstwa jakie wypowiadamy każdego dnia przy różnych okazjach.

Ile kosztuje badanie wariograficzne?

wariograf - badania tanieDrobne kłamstwa, których się dopuszczamy niemalże każdego dnia, są przeważnie niewykrywane, bo nie wywołują większych emocji. Jednak kiedy mamy kogoś oszukać w ważnej kwestii, to zaczynają się przeszkody w postaci silnych emocji. Im więcej ich mamy w danej chwili, tym prościej o błąd, który będzie nas kosztował zdemaskowaniem. Kiedy mijamy się z prawdą, to nasze ciało wysyła niewerbalne sygnały, których na pierwszy rzut oka nie widać, ale na pewno je zarejestruje wariograf. Jest to urządzenie do zapisywania naszych reakcji fizjologicznych na bodźce zewnętrzne, którymi są emocje. Na przykład, kiedy partner nas pyta czy go zdradziliśmy, my z pewnością szybko zaprzeczamy, ale też przy okazji nieco bardziej się pocimy i jesteśmy lekko zdenerwowani, jeżeli nie jest to prawdą. Jeżeli interesuje nas wariograf – badania tanie przy jego użyciu nie są, dlatego nikt z nich nie korzysta z błahego powodu. Przeważnie trzeba za nie zapłacić od tysiąca do tysiąca dwustu złotych. Organizacją, która specjalizuje się w tego typu testach, jest Instytut Badań Wariograficznych, który ma swoją siedzibę w Warszawie oraz posiada aż dwadzieścia siedem oddziałów zlokalizowanych w różnych miastach Polski. Wystarczy zapisać się na konkretny termin i dokonać wpłaty. Co ważne, na badanie należy przyjść w stanie trzeźwości, gdyż obecność alkoholu we krwi może skutecznie zafałszować otrzymane wyniki, gdyż nasze reakcje będą przesadne lub zbyt powściągliwe.

Badanie poligraficzne jest ogólnie dostępne dla każdego z nas, choć przede wszystkim korzystają z niego instytucje rządowe, sądowe czy duże korporacje w celu sprawdzenia lojalności swoich pracowników. Wariograf daje wysoką skuteczność, sięgającą nawet dziewięćdziesięciu pięciu procent, ale tylko w sytuacji, kiedy badanie jest przeprowadzone w odpowiedni sposób i przez wykwalifikowanych testerów.