22 stycznia, 2021 Biznes i usługi 0

Zawód concierge’a znany jest już niemal od średniowiecza, kiedy to niezbędna w zamku była osoba zajmująca się utrzymaniem zapalonych świec w komnatach oraz na korytarzach. Zapewniało to ciągłość rozrywki oraz zajmowania się codziennymi obowiązkami. W dzisiejszych czasach jednak zawód ten polega na czymś innym i właściwie ciężko go jednoznacznie zdefiniować. Zadania, jakie wykonuje taka osoba, zależą od pracodawcy.

Fascynująca praca konsjerża dla firm i osób prywatnych

zawodowy conciergeNie każdy przedsiębiorca czy firma są w stanie działać bez asysty dodatkowej osoby, której zadaniem jest przede wszystkim organizacja niektórych aspektów firmy czy wykonywania zadań nagłych. Dlatego bardzo popularny w ostatnim czasie stał się zawodowy concierge, czyli osoba, która wykonuje polecenia swojego pracodawcy. Jeszcze w XX wieku kojarzony był on z pracą w hotelu czy ekskluzywnej kamienicy. Osoba na tym stanowisku była osobistym asystentem odwiedzającego, przez co musiała organizować rozrywki, spotkania biznesowe oraz niekiedy towarzyszyć swojemu pracodawcy w ramach spędzania czasu wolnego. Jego praca zaczynała się w momencie przyjazdu wyznaczonego gościa, a kończyła po jego odjeździe. Dzisiaj praca ta kojarzona jest dosyć podobnie, jednak konsjerż wykonuje nieco więcej poleceń. Dodatkowo nie łączą się one już tylko z pracą dla hoteli czy podobnych przybytków. Bardzo często zajmują się pracą w domu zleceniodawcy bądź w jego firmie. W przypadku pracy dla osoby prywatnej jako zadania bardzo często ma ten do wykonania typowe obowiązki domowe jak robienie zakupów, wyprowadzanie psa czy organizacja zajęć pozalekcyjnych dla dzieci. W wielu przypadkach jednak musi wykonywać prace nagłe oraz związane z biznesem pracodawcy, przez co może być to praca mocno stresująca. W związku z czym konsjerż musi być odporny na stres.

Niegdyś concierge nie miał zbyt wielu zadań do wykonywania i kończyły się one na pracy w danym miejscu. Dzisiaj bardzo ważne jest to, aby taki asystent miał szerokie kontakty, prawo jazdy oraz silną odporność na stres, aby mógł sprostać różnorodnym zadaniom. W ten sposób będzie on w stanie wykonywać najbardziej błahe polecenia, a także te, które wydają się na pozór niemożliwe do osiągnięcia, jednak pracodawca wymaga ich od konsjerża.